Przetarg ustny nieograniczony na oddanie w dzierżawę części budynku usługowego przeznaczonego na kawiarnię przy ul. Źródlanej w Krynicy-Zdroju
Treść
OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465) oraz przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
BURMISTRZ KRYNICY-ZDROJU
ogłasza
przetarg ustny nieograniczony na oddanie w dzierżawę części budynku usługowego
przeznaczonego na kawiarnię przy ul. Źródlanej w Krynicy-Zdroju
-
Dzierżawiona część budynku ma być wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej jako kawiarnia z ewentualnie płatną toaletą, wraz ze wskazaną powierzchnią zewnętrzną, przeznaczoną na ogródki.
-
Lokalizacja nieruchomości: część budynku, zlokalizowanego przy ul. Źródlanej 25A w Krynicy-Zdroju na dz. ew. 2265/1 obręb Krynica Zdrój wraz z terenem przyległym (ogródki).
-
Oznaczenie nieruchomości wg danych z ewidencji gruntów:
działka ew. nr 2265/1 obręb Krynica Zdrój objęta księga wieczystą nr NS1M/00021253/9
-
Opis nieruchomości, która ma być przedmiotem dzierżawy:
-
część budynku o funkcji kawiarni (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.13) o pow. 11,08m2 wraz z zapleczem składającym się z trzech pomieszczeń (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.14) o łącznej o pow. 9,48m2,
-
zaplecze sanitarne składające się z trzech pomieszczeń (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.10, 0.11, 0.12) o łącznej pow. 12,28m2,
-
korytarz na parterze (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.1) o pow. 76,75m2 do dysponowania przez podmiot prowadzący kawiarnię, z tym że wykluczone jest takie dysponowanie powierzchnią, które uniemożliwiłoby swobodny i nieskrępowany dostęp do części zarządzanej przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji tj. wodny plac zabaw, zaplecze szatniowo-sanitarne oraz do lady przeznaczonej do obsługi klientów wodnego placu zabaw.
-
cała przestrzeń na I piętrze budynku (symbol na załączniku do ogłoszenia 1.01) do zagospodarowania na potrzeby prowadzenia kawiarni o pow. 136,47m2.
-
taras widokowy o pow. 33,79m2 znajdujący się powyżej wodnego placu zabaw, który może pełnić funkcję ogródka,
-
wydzierżawiający w ramach umowy dzierżawy dopuszcza także możliwość urządzenia ogródka kawiarnianego przed budynkiem, po lewej stronie głównego wejścia do budynku, powierzchni do 30m2
-
wydzierżawiający dopuszcza postawienie samochodów typu FoodTruck na placu przy budynku za dodatkową opłatą 1.000,00 zł netto (plus 23 % podatek VAT 230,00 zł) razem 1.230,00 zł miesięcznie.
-
koszt monitoringu wizyjnego i ochrony specjalistycznej firmy jest elementem opłaty dzierżawnej.
-
Okres obowiązywania umowy dzierżawy 3 lata.
-
Dzierżawca będzie obciążany opłatami za media tj.:
a. Dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej:
*wg wskazań licznika energii elektrycznej dla pomieszczenia kawiarni i zaplecza kawiarni, wg wskazań sublicznika
*dodatkowo ryczałtowe rozliczenie za zużytą energię elektryczną na korytarzu (symbol 0.1), na I piętrze (symbol 1.01), na tarasie widokowym, w zapleczu sanitarnym (0.10, 0.11, 0.12), podział kosztów energii zużywanej na potrzeby budynku (bez urządzeń Wodnego Placu Zabaw):
-
w okresie funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej dystrybucja i sprzedaż po 50% MOSiR i 50% dzierżawca,
-
w okresie braku funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej: dystrybucja 50% MOSiR, 50% dzierżawca, sprzedaż 0% MOSiR i 100% dzierżawca).
Strony dopuszczają rozliczenie za pomocą wskazań subliczników po ich zamontowaniu.
b. Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków:
*do kawiarni i zaplecza kawiarni, według wskazań wodomierza,
*do zaplecza sanitarnego (toalet w części dzierżawionej i w części zajmowanej przez MOSiR):
-
w okresie funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej (woda do niecek basenowych pochodzi z innego ujęcia wody) podział kosztów za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków do i z budynku 50% MOSiR i 50% dzierżawca,
-
w okresie funkcjonowania tylko ścianki wspinaczkowej podział kosztów za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków do i z budynku 20% MOSiR i 80% dzierżawca,
-
w okresie braku funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej podział kosztów za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków do i z budynku 0% MOSiR i 100% dzierżawca
Odczyt wodomierza przy każdej zmianie w/w okresów przy udziale obu stron.
c. Wywóz śmieci,
d. Dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej za centralne ogrzewanie wg ogrzewanej powierzchni,
e. Ubezpieczenie przedmiotu dzierżawy od ognia i innych zdarzeń losowych.
Dodatkowo wykonanie bieżących napraw i konserwacji, przeprowadzanie wymaganych przepisami prawa niezbędnych przeglądów technicznych, dopuszczających obiekt do użytkowania w terminach przeglądów przypadających na okres dzierżawy oraz utrzymania należytego porządku, czystości we wszystkich dzierżawionych przestrzeniach, w tym na korytarzu (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.1). Usuwanie śniegu z tarasu, jak i utrzymanie czystości w budynku i terenie zajętym pod ogródki kawiarniane.
Utrzymanie we właściwym stanie technicznym pomieszczeń, instalacji i urządzeń wykorzystywanych dla potrzeb przedmiotu dzierżawy.
Z chwilą zawarcia umowy dzierżawy, dzierżawca zobowiązany jest do złożenia deklaracji podatkowej.
Dzierżawca będzie zobowiązany do ponoszenia kosztów czynszu dzierżawnego, naliczonych mediów, ubezpieczenia, podatku od nieruchomości oraz wywozu śmieci.
-
Dzierżawca może umieszczać na przedmiocie dzierżawy reklamy, jednakże związane tylko i wyłącznie z prowadzoną w budynku działalnością polegającą na prowadzeniu kawiarni i toalet.
-
Dzierżawca nie może powierzyć wykonania zobowiązań wynikających zawarcia umowy osobie trzeciej.
-
Dzierżawca może pobierać opłaty za korzystanie z toalety, Gmina pozostawia w tym zakresie dowolność, od kogo są pobierane opłaty (np. klienci kawiarni, inni turyści), z tym że opłata za skorzystanie z toalety nie może być wyższa niż 4 złote brutto. Dzierżawca wyraża zgodę, aby maksymalnie 2 razy na 2 wydarzenia sportowe (zawody dwudniowe traktuje się jako jedno wydarzenia) w roku toaleta była nieodpłatnie udostępniania przy okazji zawodów sportowych, organizowanych na ul. Źródlanej.
-
Wszystkie czynności związane z zawarciem, wykonywaniem umowy dzierżawy w szczególności rozliczenia wydzierżawiający (Gmina) wykonywał będzie poprzez swoją jednostkę organizacyjną Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Krynicy-Zdroju w stosunku do którego prowadzone jest postępowanie zmierzające do przekazania mu przedmiotu dzierżawy w trwały zarząd (na odstawie art. 43, art. 44, art. 45 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
-
Wydzierżawiający zastrzega prawo do kontroli prawidłowości wykonania przedmiotu umowy.
-
Przetarg ustny (licytacja) odbędzie się w dniu 19 maja 2025 r. o godz. 1000 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju ul. Kraszewskiego 7 piętro II pok. nr 44.
-
Kryterium rozstrzygającym o wyborze oferenta będzie wysokość wylicytowanej stawki czynszu dzierżawnego.
-
Stawka wywoławcza czynszu dzierżawnego wynosi 3.000,00 zł netto (plus 23% podatek VAT w wysokości 690,00 zł) razem 3.690,00 zł brutto miesięcznie. Czynsz dzierżawny będzie podlegał corocznej waloryzacji, według wskaźnika inflacji, stosowanego do celów waloryzacji stawek podatków i opłat lokalnych na dany rok budżetowy na dzień 1 stycznia każdego roku.
-
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
-
Przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywny, jeżeli żaden z uczestników przetargu nie zaoferował postąpienia ponad cenę wywoławczą.
-
Do przetargu zostaną dopuszczone osoby, które do dnia 14 maja 2025 r. wpłacą na konto Urzędu Miejskiego nr 26 8802 0002 2001 0000 1401 0002 w Banku Spółdzielczym Ziem Górski Karpatia wadium w wysokości 500,00 zł. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Gminy Krynicy-Zdroju. Dzierżawcy, który przetarg wygrał, wpłacone wadium zostanie zaliczone na poczet należności czynszowych. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu zostanie zwrócone niezwłocznie, w kasie Urzędu Miejskiego lub na wskazane konto bankowe, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia lub odwołania przetargu.
-
Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg do zawarcia umowy dzierżawy.
-
Osoby fizyczne biorące udział w niniejszym przetargu muszą mieć ze sobą dowód wniesienia wadium (oryginał) oraz dowód tożsamości. W przypadku przedstawicieli osób prawnych (spółek cywilnych), wraz z dowodem wniesienia wadium, odpowiedni dokument upoważniający je do składania oświadczeń woli w imieniu tych osób (wspólników), natomiast przy udziale pełnomocnika tych osób, pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie.
-
Zastrzega się możliwość unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
Szczegółowych informacji na temat przetargu udziela Wydział Inwestycji i Mienia tut. Urzędu pokój 35 tel. 18 472 55 32. Istnieje możliwość dokonania wizji w terenie po wcześniejszym umówieniu terminu.