Informujemy, że w dniu 2 maja Urząd Miejski będzie nieczynny

Przejdź do stopki

Przetarg ustny nieograniczony na oddanie w dzierżawę części budynku usługowego przeznaczonego na kawiarnię przy ul. Źródlanej w Krynicy-Zdroju

Treść

OGŁOSZENIE

 

Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465) oraz przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).

BURMISTRZ KRYNICY-ZDROJU

ogłasza

przetarg ustny nieograniczony na oddanie w dzierżawę części budynku usługowego

przeznaczonego na kawiarnię przy ul. Źródlanej w Krynicy-Zdroju

 

  1. Dzierżawiona część budynku ma być wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej jako kawiarnia z ewentualnie płatną toaletą, wraz ze wskazaną powierzchnią zewnętrzną, przeznaczoną na ogródki.

  1. Lokalizacja nieruchomości: część budynku, zlokalizowanego przy ul. Źródlanej 25A w Krynicy-Zdroju na dz. ew. 2265/1 obręb Krynica Zdrój wraz z terenem przyległym (ogródki).

  1. Oznaczenie nieruchomości wg danych z ewidencji gruntów:

działka ew. nr 2265/1 obręb Krynica Zdrój objęta księga wieczystą nr NS1M/00021253/9

  1. Opis nieruchomości, która ma być przedmiotem dzierżawy:

  • część budynku o funkcji kawiarni (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.13) o pow. 11,08m2 wraz z zapleczem składającym się z trzech pomieszczeń (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.14) o łącznej o pow. 9,48m2,

  • zaplecze sanitarne składające się z trzech pomieszczeń (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.10, 0.11, 0.12) o łącznej pow. 12,28m2,

  • korytarz na parterze (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.1) o pow. 76,75m2  do dysponowania przez podmiot prowadzący kawiarnię, z tym że wykluczone jest takie dysponowanie powierzchnią, które uniemożliwiłoby swobodny i nieskrępowany dostęp do części zarządzanej przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji tj. wodny plac zabaw, zaplecze szatniowo-sanitarne oraz do lady przeznaczonej do obsługi klientów wodnego placu zabaw.

  • cała przestrzeń na I piętrze budynku (symbol na załączniku do ogłoszenia 1.01) do zagospodarowania na potrzeby prowadzenia kawiarni o pow. 136,47m2.

  • taras widokowy o pow. 33,79mznajdujący się powyżej wodnego placu zabaw, który może pełnić funkcję ogródka,

  • wydzierżawiający w ramach umowy dzierżawy dopuszcza także możliwość urządzenia ogródka kawiarnianego przed budynkiem, po lewej stronie głównego wejścia do budynku, powierzchni do 30m2

  • wydzierżawiający dopuszcza postawienie samochodów typu FoodTruck na placu przy budynku za dodatkową opłatą 1.000,00 zł netto (plus 23 % podatek VAT 230,00 zł) razem 1.230,00 zł miesięcznie.

  • koszt monitoringu wizyjnego i ochrony specjalistycznej firmy jest elementem opłaty dzierżawnej.

  1. Okres obowiązywania umowy dzierżawy 3 lata.

  1. Dzierżawca będzie obciążany opłatami za media tj.:

a. Dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej:

*wg wskazań licznika energii elektrycznej dla pomieszczenia kawiarni i zaplecza kawiarni, wg wskazań sublicznika

*dodatkowo ryczałtowe rozliczenie za zużytą energię elektryczną na korytarzu (symbol 0.1), na I piętrze (symbol 1.01), na tarasie widokowym, w zapleczu sanitarnym (0.10, 0.11, 0.12), podział kosztów energii zużywanej na potrzeby budynku (bez urządzeń Wodnego Placu Zabaw):

  • w okresie funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej dystrybucja i sprzedaż po 50% MOSiR i 50% dzierżawca,

  • w okresie braku funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej: dystrybucja 50% MOSiR, 50% dzierżawca, sprzedaż 0% MOSiR i 100% dzierżawca).

Strony dopuszczają rozliczenie za pomocą wskazań subliczników po ich zamontowaniu.

b. Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków:

*do kawiarni i zaplecza kawiarni, według wskazań wodomierza,

*do zaplecza sanitarnego (toalet w części dzierżawionej i w części zajmowanej przez MOSiR):

  • w okresie funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej (woda do niecek basenowych pochodzi z innego ujęcia wody) podział kosztów za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków do i z budynku 50% MOSiR i 50% dzierżawca,

  • w okresie funkcjonowania tylko ścianki wspinaczkowej podział kosztów za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków do i z budynku 20% MOSiR i 80% dzierżawca,

  • w okresie braku funkcjonowania wodnego placu zabaw i ścianki wspinaczkowej podział kosztów za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków do i z budynku 0% MOSiR i 100% dzierżawca

Odczyt wodomierza przy każdej zmianie w/w okresów przy udziale obu stron.

c. Wywóz śmieci,

d. Dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej za centralne ogrzewanie wg ogrzewanej powierzchni,

e. Ubezpieczenie przedmiotu dzierżawy od ognia i innych zdarzeń losowych.

Dodatkowo wykonanie bieżących napraw i konserwacji, przeprowadzanie wymaganych przepisami prawa niezbędnych przeglądów technicznych, dopuszczających obiekt do użytkowania w terminach przeglądów przypadających na okres dzierżawy oraz utrzymania należytego porządku, czystości we wszystkich dzierżawionych przestrzeniach, w tym na korytarzu (symbol na załączniku do ogłoszenia 0.1). Usuwanie śniegu z tarasu, jak i utrzymanie czystości w budynku i terenie zajętym pod ogródki kawiarniane.

Utrzymanie we właściwym stanie technicznym pomieszczeń, instalacji i urządzeń wykorzystywanych dla potrzeb przedmiotu dzierżawy.

Z chwilą zawarcia umowy dzierżawy, dzierżawca zobowiązany jest do złożenia deklaracji podatkowej.

Dzierżawca będzie zobowiązany do ponoszenia kosztów czynszu dzierżawnego, naliczonych mediów, ubezpieczenia, podatku od nieruchomości oraz wywozu śmieci.

  1. Dzierżawca może umieszczać na przedmiocie dzierżawy reklamy, jednakże związane tylko i wyłącznie z prowadzoną w budynku działalnością polegającą na prowadzeniu kawiarni i toalet.

  1. Dzierżawca nie może powierzyć wykonania zobowiązań wynikających zawarcia umowy osobie trzeciej.

  1. Dzierżawca może pobierać opłaty za korzystanie z toalety, Gmina pozostawia w tym zakresie dowolność, od kogo są pobierane opłaty (np. klienci kawiarni, inni turyści), z tym że opłata za skorzystanie z toalety nie może być wyższa niż 4 złote brutto. Dzierżawca wyraża zgodę, aby maksymalnie 2 razy na 2 wydarzenia sportowe (zawody dwudniowe traktuje się jako jedno wydarzenia) w roku toaleta była nieodpłatnie udostępniania przy okazji zawodów sportowych, organizowanych na ul. Źródlanej.

  1. Wszystkie czynności związane z zawarciem, wykonywaniem umowy dzierżawy w szczególności rozliczenia wydzierżawiający (Gmina) wykonywał będzie poprzez swoją jednostkę organizacyjną Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Krynicy-Zdroju w stosunku do którego prowadzone jest postępowanie zmierzające do przekazania mu przedmiotu dzierżawy w trwały zarząd (na odstawie art. 43, art. 44, art. 45 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).

  1. Wydzierżawiający zastrzega prawo do kontroli prawidłowości wykonania przedmiotu umowy.

  1. Przetarg ustny (licytacja) odbędzie się w dniu 19 maja 2025 r. o godz. 1000 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju ul. Kraszewskiego 7 piętro II pok. nr 44.

  1. Kryterium rozstrzygającym o wyborze oferenta będzie wysokość wylicytowanej stawki czynszu dzierżawnego.

  1. Stawka wywoławcza czynszu dzierżawnego wynosi 3.000,00 zł netto (plus 23% podatek VAT w wysokości 690,00 zł) razem 3.690,00 zł brutto miesięcznie. Czynsz dzierżawny będzie podlegał corocznej waloryzacji, według wskaźnika inflacji, stosowanego do celów waloryzacji stawek podatków i opłat lokalnych na dany rok budżetowy na dzień 1 stycznia każdego roku.

  1. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.

  1. Przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywny, jeżeli żaden z uczestników przetargu nie zaoferował postąpienia ponad cenę wywoławczą.

  1. Do przetargu zostaną dopuszczone osoby, które do dnia 14 maja 2025 r. wpłacą na konto Urzędu Miejskiego nr 26 8802 0002 2001 0000 1401 0002 w Banku Spółdzielczym Ziem Górski Karpatia wadium w wysokości 500,00 zł. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Gminy Krynicy-Zdroju. Dzierżawcy, który przetarg wygrał, wpłacone wadium zostanie zaliczone na poczet należności czynszowych. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu zostanie zwrócone niezwłocznie, w kasie Urzędu Miejskiego lub na wskazane konto bankowe, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia lub odwołania przetargu.

  1. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg do zawarcia umowy dzierżawy.

  1. Osoby fizyczne biorące udział w niniejszym przetargu muszą mieć ze sobą dowód wniesienia wadium (oryginał) oraz dowód tożsamości. W przypadku przedstawicieli osób prawnych (spółek cywilnych), wraz z dowodem wniesienia wadium, odpowiedni dokument upoważniający je do składania oświadczeń woli w imieniu tych osób (wspólników), natomiast przy udziale pełnomocnika tych osób, pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie.

  1. Zastrzega się możliwość unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.

Szczegółowych informacji na temat przetargu udziela Wydział Inwestycji i Mienia tut. Urzędu pokój 35 tel. 18 472 55 32. Istnieje możliwość dokonania wizji w terenie po wcześniejszym umówieniu terminu.

 

Pliki

Załącznik graficzny 249.09 KB