Przejdź do stopki

Gmina Krynica-Zdrój ponownie w projekcie „Małopolska Ścieżka Rozwoju – Kontynuacja dla Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego"

Gmina Krynica-Zdrój ponownie w projekcie  „Małopolska Ścieżka Rozwoju – Kontynuacja dla Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego

Treść

Gmina Krynica-Zdrój ponownie w projekcie

„Małopolska Ścieżka Rozwoju – Kontynuacja dla Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego”

 

Gminne Przedszkole Nr 2 „Mali Odkrywcy” w Krynicy-Zdroju bierze udział w projekcie „Małopolska Ścieżka Rozwoju – Kontynuacja dla Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego” realizowanym przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”, którego celem jest wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli wychowania przedszkolnego, finansowanego w ramach programu pn. Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) oraz Unii Europejskiej – NextGenerationEU,

Komponent C: Transformacja cyfrowa,

Reforma C2.1: Zwiększenie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie,

Działanie: C.2.1.3. E-kompetencje.

 

Podstawą przystąpienia do grantu i otrzymania dofinansowania w wysokości 6366 zł na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych do przedszkola, było odbycie przez nauczycieli cyklu bezpłatnych szkoleń, podnoszących ich kompetencje cyfrowe.

 

Program szkoleń został przygotowany tak, aby rozwijać praktyczne kompetencje cyfrowe nauczycieli wychowania przedszkolnego i obejmował m.in.:

 

  1. Metodykę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym w zakresie myślenia komputacyjnego, elementów programowania (np. kodowanie na dywanie), czy zasad higieny cyfrowej.
  2. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w codziennej pracy nauczyciela.
  3. Współpracę z rodzicami w zakresie wspierania edukacji cyfrowej dzieci i promowania zasad higieny cyfrowej w domu i przedszkolu.
  4. Bezpieczeństwo cyfrowe, w tym ochronę danych osobowych, bezpieczeństwo urządzeń i zasobów edukacyjnych.
  5. Rozwój własny nauczyciela, obejmujący samoocenę, refleksję nad praktyką dydaktyczną oraz poznanie standardów i dobrych praktyk w zakresie wykorzystania technologii w edukacji przedszkolnej.

 

Dzięki temu uczestnicy otrzymali nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia do pracy z dziećmi i współpracy z rodzicami.