Informujemy, że w w dniu 29 marca 2024 r. (Wielki Piątek) Urząd Miejski będzie czynny do godziny 13:00

Przejdź do stopki

Obwieszczenie Wojewody Małopolskiego o wszczęciu postępowania administracyjnego

Obwieszczenie Wojewody Małopolskiego o wszczęciu postępowania administracyjnego

Treść

OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania administracyjnego

 

Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administra­cyjnego (Dz.U.2021.735 ze zmianami) oraz art. 15 ust. 4 w związku art. 8 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziem­nego w Świnoujściu (Dz.U.2021.1836 t.j.),

 

Wojewoda Małopolski

 

zawiadamia o wszczęciu 8 lutego 2022 r., postępowania administracyjnego (znak sprawy: WI‑II.7840.14.2.2022.EJ), na wniosek z 08.02.2022 r. (na wezwanie z 14.02.2022 r. uzupełniony 8 marca 2022 r.) złożony przez inwestora: Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, ul. Woj­ciecha Bandrowskiego 16, 33-100 Tarnów, działającego przez peł­no­­mocnika Radosława Hoszwę (Pełnomocnictwo znak: PSG-C00/P-3/548/2020 z 05.08.2021 r.),

 

w sprawie

 

wydania decyzji o udzieleniu pozwolenia na budowę inwestycji pn.: Rozbudowa Stacji Gazowej redukcyjno-pomiarowej wysokiego ciśnienia w miejscowości Krynica-Zdrój ul. Stara Droga, wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi.

 

Dane nieruchomości (miejsce wykonywania robót budowlanych):

 

Inwestycją objęte są nieruchomości (lub ich części) położone w granicach terenu wskazanego we wniosku, zlokalizowane w województwie małopolskim na terenie powiatu nowosądec­kiego w gminie Krynica-Zdrój, w jednostce ewidencyjnej 121007_4 Krynica-Zdrój – miasto, obręb 0003 Krynica Słotwiny, działki ewidencyjne numer: 289/1 [NS1M/00005534/5], 287/3* [NS1M/00006221/5], 286** [NS1M/00014117/2].

 

* – działka wyodrębniona z działki podlegającej podziałowi, która została przeznaczone pod inwestycję towarzyszącą inwestycjom w zakresie terminala oraz staje się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa i przechodzi w użytkowanie wieczyste Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. – z dniem, w którym decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji stała się ostateczna;

 

** – działka znajdująca się w granicach terenu objętego inwestycją, w stosunku do której ogranicza się sposób korzystania z nieruchomości następuje na rzecz Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. bezterminowo w zakresie określonym w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji oraz na załączniku nr 1 z dniem, w którym decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji stanie się ostateczna.

 

Obszar oddziaływania obiektu, a którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2021.2351 ze zmianami), nie wykracza poza teren objęty wnioskiem o pozwolenie na budowę.

 

Jednocześnie na podstawie art. 9 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz art. 15 i 16 ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu,

zawiadamiam,

 

iż w niniejszej sprawie wydano postanowienie znak: WI-II.7840.14.2.2022 z 11.03.2022 r., na podstawie art. 35 ust. 3 i art. 82 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2021.2351 ze zmianami), art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Dz.U.2021.1836 t.j.) oraz na podstawie art. 77 § 1 i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 ze zmianami), nakładając na inwestora obowiązek usu­nięcia nieprawidłowości, w trzech egzemplarzach projektu budowlanego, w terminie do 31 maja 2022 r., w związku ze stwierdzeniem naruszeń w zakresie określonym w art. 35 ust. 1 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju z 11 września 2020 r. w spra­wie szczegóło­wego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2020.1609 ze zmianami), należy:

 

na stronie tytułowej projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego i załączników projektu budowalnego załączników projektu budowlanego oraz w treści projektu budowlanego (w tym na oświadczeniu projektanta i sprawdzającego) zamieścić: • identyfikatory działek ewidencyjnych, na których obiekt jest usytuowany (z uwzględnieniem korekty wniosku oraz decyzji Wojewody Małopolskiego znak: WI-IV.747.1.57.2021 z 26 stycznia 2022 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu); • nazwę inwestycji, zgodną z nazwą wskazaną we wniosku z uwzględnieniem korekty wniosku;

 

uzupełnić część opisową projektu zagospodarowania działki lub terenu zgodnie z § 14, która powinna zawierać:

określenie przedmiotu zamierzenia budowlanego, a w przypadku zamierzenia budow­lanego obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany – zakres całego zamierzenia z uwzględnieniem zakresu wskazanego w części rysunkowej.

Wyjaśnić wskazanie części inwestycji m.in. budowę i rozbiórkę ogrodzenia, na działce nr 289/2, obręb 0003 Krynica Słotwiny, której nie wskazano w adresie inwestycji objętej wnioskiem o pozwolenie na budowę.

W przypadku wskazania dz. nr 289/2, obręb 0003 Krynica Słotwiny jako inwestycyjną inwestor winien legitymować się decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu obejmującą wszystkie działki wskazane we wniosku o pozwolenie na budowę.

W razie konieczności uzupełnić wniosek o brakującą działkę i doprowadzić przedłożone dokumenty do spójności.

Należy także zauważyć, że rozbudowa i budowa ogrodzenia o wysokości do 2,2 m zwolniona jest z procedur administracyjnych;

określenie istniejącego stanu zagospodarowania działki lub terenu, w tym informację o obiektach budowlanych przeznaczonych do rozbiórki;

projektowane zagospodarowanie działki lub terenu, w tym: ukształtowanie terenu i układ zieleni, w zakresie niezbędnym do uzupełnienia części rysunkowej projektu zagospoda­rowania działki lub terenu.

Wyjaśnić w jednoznaczny i nie budzący wątpliwości sposób, jak został spełniony warunek, dotyczący odległości w jakiej nie mogą rosnąć drzewa od gazociągu, nałożony § 10 ust. 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać sieci gazowe i ich usytuowanie (Dz.U.2013.640). Wątpliwość organu budzą w szczególności rysunek projektu zagospodarowania terenu (nr PB.I.1), na którym uwidoczniono strefę kontrolowaną gazociągu oraz zakres pasa montażowego, na którym niejednoznacznie wskazano wycinkę istniejących drzew i krzewów.

Zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Dz.U.2021.1836 t.j.), wniosek o pozwolenie na budowę powinien zawierać inwen­taryzację znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów, na usunięcie których wymagane jest zezwolenie, z wyszczególnieniem gatunku, obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm oraz przeznaczenia i dotychczasowego sposobu wykorzystania terenu, na którym rosną drzewa i krzewy oraz plan gospodarki zielenią, jako część projektu zagospodarowania działki lub terenu, w którym określa się przyczynę i termin zamierzonego usunięcia poszczególnych drzew lub krzewów, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy, oraz planowane nasadzenia zastępcze w rozumieniu art. 83b ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2021.1098 ze zmianami).

Wykazać czy wskazane części opisowej projektu zagospodarowania terenu drzewa i krzewy przeznaczone do wycinki kwalifikują się do powyższych wymagań;

informacje i dane o rodzaju ograniczeń lub zakazów w zabudowie i zagospodarowaniu tego terenu wynikających z aktów prawa miejscowego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli są wymagane.

Odnieść się do warunków uzyskanych pozwoleń i uzgodnień;

informacje i dane o charakterze, cechach istniejących i przewidywanych zagrożeń dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników projektowanych obiektów budowlanych i ich otoczenia w zakresie zgodnym z przepisami odrębnymi, m.in.:

odnieść się do zagrożeń dla środowiska i ochrony istniejących form ochrony przyrody na obszarze objętym wnioskiem, w tym do zakazów wynikających z ustawy o ochronie przyrody ze względu na położenie inwestycji w granicach Popradzkiego Parku Krajobrazowego;

przedłożyć stosowny opis z określeniem sposobu wykonywania robót, z uwzględnieniem przepisów o odpadach, o ochronie środowiska, uciążliwości dla terenów sąsiednich, obszarów Natura 2000 oraz zapisów art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2021.2373 ze zmianami). Zauważa się, że zamierzenie budowlane jest zlokalizowane w bez­pośrednim sąsiedztwie i częściowo będzie realizowane w obszarze europejskiej sieci ekologicznej Specjalnym Obszarze Ochrony Siedlisk Natura 2000 – Ostoja Popradz­ka PLH120019 oraz w obszarze Popradzkiego Parku Krajobrazowego;

określić granice strefy ochrony uzdrowiskowej, w związku z położeniem inwestycji na terenie Gminy Krynica-Zdrój i spełnienie wymogów zapisów art. 38a ustawy o lecz­nictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych z dnia 28 lipca 2005 r. (Dz.U.2020.1662) w zakresie obowiązujących zakazów;

dane dotyczące warunków ochrony przeciwpożarowej, w szczególności o drogach pożarowych oraz przeciwpożarowym zaopatrzeniu w wodę, wraz z ich parametrami technicznymi;

inne niezbędne dane wynikające ze specyfiki, charakteru i stopnia skomplikowania obiektu budowlanego lub robót budowlanych;

wyjaśnienie informacji o obszarze oddziaływania obiektu wraz z podaniem przepisów prawa, które zastosowano przy jego ustalaniu.

W projekcie zagospodarowania terenu określono, że obszar oddziaływania inwestycji stanowi działka numer 289/1, obręb 0003 Krynica Słotwiny, jednocześnie z przedstawio­nego rysunku nr 1 pn. Projekt zagospodarowania terenu wynika, że część przedmio­towej inwestycji znajduje się na innych działkach;

 

część rysunkową projektu zagospodarowania terenu, uzupełnić zgodnie z wymogiem art. 34 ust. 3 pkt 1 ustawy Prawo budowlane oraz § 9 ust. 1 i 5, § 10 ust. 1, § 15 ust. 2 rozporządzenia, w tym przedstawić czytelnie projekt zagospodarowania działki lub terenu sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych (lub jej kopii) sporządzonej zgodnie z art. 2 pkt 7a) ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2021.1990 ze zmianami).

Na rysunku projektu zagospodarowania terenu wskazać czytelnie:

jednoznacznie przedmiot i zakres inwestycji zgodnie z wnioskiem o pozwolenie na budowę oraz z uwzględnieniem „informacji uzupełniającej do wniosku”, doręczonej w odpowiedzi na wezwanie pismem z 10.12.2021 r.;

Wyjaśnić wskazanie części inwestycji m.in. budowę i rozbiórkę ogrodzenia na działce nr 289/2, obręb 0003 Krynica Słotwiny nieobjętej wnioskiem o pozwolenie na budowę.

Zauważa się, że wskazano projektowane obiekty na rysunku, które nie są objęte wnioskiem o pozwolenie na budowę m.in. schody na działce nr 289/1, obręb 0003 Krynica Słotwiny. Wyjaśnić powyższe. Ewentualnie ograniczyć zakres projektu;

rodzaj i zasięg uciążliwości;

czytelnie granice i numery wszystkich działek ewidencyjnych objętych zakresem wnios­ku, w tym także zmienionych w wyniku podziału i zmian w katastrze nieruchomości (t.j. dz. nr 287/2, obręb 0003 Krynica Słotwiny) – powyższych zmian i uzupełnień winien dokonać uprawniony geodeta z adnotacją i datą dokonania tej czynności;

potwierdzenie zgodności z załącznikiem graficznym do ww. decyzji Wojewody Mało­polskiego znak: WI-IV.747.1.57.2021 z 26 stycznia 2022 r.;

liczbę kondygnacji obiektów kubaturowych oraz charakterystyczne rzędne (koty wysokoś­ciowe), wymiary i wzajemne odległości obiektów budowlanych i urządzeń budowlanych oraz ich przeznaczenie, w nawiązaniu do istniejącej i projektowanej zabudowy terenów sąsiednich.

Wymiary i odległości winny spełniać wymogi przepisów tech­nicz­no-budowlanych. W  przypadku, gdy inwestycja przewiduje zastosowanie rozwiązań, które nie spełniają wymagań określonych w rozporządzeniach określających warunki techniczne (m.in. rozporządzeń w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać: budynki i ich usytuowanie, drogi publiczne i ich usytuowanie) poszczególnych obiektów objętych wnioskiem o pozwolenie na budowę oraz nie jest możliwe zasto­sowanie innych rozwiązań projektowych, inwestor aby móc zrealizować tę inwes­tycję, winien uzyskać zgodę na odstępstwo od przepisów techniczno-budowla­nych, a tym samym uzyskać decyzję o pozwoleniu na budowę.

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane uzyskanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych możliwe jest jedynie w ramach postę­powania w sprawie o pozwole­nie na budowę. Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy Prawo budowlane wniosek do ministra w sprawie upoważnienia do udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych właściwy organ składa przed wydaniem decyzji o poz­woleniu na budowę.

Zauważa się, że np. nie zostały zwymiarowane m.in.: projektowane sieci i przyłącza; drogi wewnętrzne, w tym drogi pożarowe, ogrodzenie;

układ komunikacji wewnętrznej terenu przedstawiony w nawiązaniu do istniejącej i projek­towanej komunikacji zewnętrznej, określający w szczególności układ dróg wewnętrznych, dojazdów, parkingów, placów i chodników, a w zależności od potrzeb – przekroje oraz profile elementów tego układu, charakterystyczne rzędne i wymiary;

przebieg i charakterystyczne wymiary dróg pożarowych oraz dojść łączących wyjścia z obiektów budowlanych z tymi drogami;

ukształtowanie terenu, z oznaczeniem zmian w stosunku do stanu istniejącego, a w razie potrzeby przekroje pionowe terenu;

ukształtowanie zieleni, z oznaczeniem zmian w stosunku do stanu istniejącego w tym oznaczenie istniejącego zadrzewienia podlegającego adaptacji lub likwidacji, oraz układ projektowanej zieleni wysokiej i niskiej, a w razie potrzeby charakterystyczne rzędne i prze­kroje pionowe terenu, w spójności z częścią opisową; 

urządzenia lub inne rozwiązania w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę, w tym usytuowanie źródeł wody do celów przeciwpożarowych, hydrantów zewnętrznych lub innych punktów poboru wody oraz stanowisk czerpania wody, wraz z dojazdami dla pojazdów pożarniczych;

układ sieci i instalacji uzbrojenia terenu, przedstawiony z przyłączami do odpowiednich sieci zewnętrznych i wewnętrznych oraz urządzeń budowlanych, w tym: wodocią­gowych, ujęć wody ze strefami ochronnymi, cieplnych, gazowych i kanalizacyjnych lub służących do oczyszczania ścieków, oraz określający sposób odprowadzania wód opadowych, z podaniem niezbędnych profili podłużnych, spadków, przekrojów przewo­dów oraz charakterystycznych rzędnych, wymiarów i odległości, wraz z usytuowaniem przyłączy, urządzeń i punktów pomiarowych;

położenie sytuacyjno-wysokościowe w przypadku obiektów liniowych.

 

W przypadku sporządzenia nowego rysunku projektu zagospodarowania terenu, rysu­nek ten powinien uwzględniać powyższe uwagi oraz posiadać dodatkowo: uzgod­nienie z rzeczo­znawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.

Doręczony rysunek nr PB.I.1 pn. Projekt zagospodarowania terenu jest niekompletny i nie zawiera informacji, o których wyżej mowa;

 

uzupełnić część opisową projektu architektoniczno-budowalnego zgodnie z § 19 i § 20, która powinna zawierać:

rodzaj i kategorię obiektu budowlanego będącego przedmiotem zamierzenia budowla­nego;

charakterystyczne parametry obiektu budowlanego, w szczególności: wysokość, długość, szerokość, średnicę wszystkich obiektów objętych wnioskiem;

odnieść się do przepisów techniczno-budowlanych, to jest zamieścić informację czy projekt przedmiotowej stacji gazowej wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi nie narusza aktualnie obowiązujących przepisów rozporządzeń (dotyczących m.in. kątów krzyżowania się gazociągu z sieciami elektroenergetycznymi, kanalizacji deszczowej i innymi obiektami, parametrów obiektów kubaturowych, parametrów murów oporo­wych);

inne dane niezbędne do stwierdzenia zgodności usytuowania obiektu z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej;

w odniesieniu do budynku – analizę technicznych, środowiskowych i ekonomicznych możli­wości realizacji wysoce wydajnych systemów alternatywnych zaopatrzenia w ener­gię i ciepło, w tym zdecentralizowanych systemów dostawy energii opartych na energii ze źródeł odnawialnych, kogenerację, ogrzewanie lub chłodzenie lokalne lub blokowe, w szczególności gdy opiera się całkowicie lub częściowo na energii z odnawialnych źródeł energii, o których mowa w art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odna­wialnych źródłach energii (Dz.U.2020.261, 284, 568, 695, 1086 i 1503), oraz pompy ciepła, określającą:

oszacowanie rocznego zapotrzebowania na energię użytkową do ogrzewania, wentylacji, przygotowania ciepłej wody użytkowej,

dostępne nośniki energii,

wybór dwóch systemów zaopatrzenia w energię do analizy porównawczej:

systemu konwencjonalnego oraz systemu alternatywnego albo systemu konwencjo­nalnego oraz systemu hybrydowego, rozumianego jako połączenie systemu konwencjonalnego i alter­natywnego,

obliczenia optymalizacyjno-porównawcze dla wybranych systemów zaopatrzenia w ener­gię,

wyniki analizy porównawczej i wybór systemu zaopatrzenia w energię;

w stosunku do budynku – analizę technicznych i ekonomicznych możliwości wykorzys­tania urządzeń, które automatycznie regulują temperaturę oddzielnie w poszczególnych pomieszczeniach lub w wyznaczonej strefie ogrzewanej, zgodnie z § 135 ust. 7-10 i § 147 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 oraz z 2020 r. poz. 1608);

 

uzupełnić część rysunkową projektu architektoniczno-budowalnego zgodnie z § 21, która powinna zawierać:

rzuty wszystkich charakterystycznych poziomów,

charakterystyczne przekroje,

widoki,

Zauważa się, że w przypadku złożenia projektu w formie papierowej rysunki stanowiące część projektu budowalnego powinny być podpisane przez projektanta i sprawdzającego oryginalnym podpisem, zgodnie z § 10 rozporządzenia. Przedłożone rysunki załączone m.in. w części projektu architektoniczno-budowlanego nie posiadają powyższego;

 

do projektu zagospodarowania działki lub terenu i projektu architektoniczno-budowlanego zgodnie z art. 34 ust. 3d ustawy Prawo budowlane oraz z § 8 rozporządzenia dołączyć:

kompletną kopię decyzji o nadaniu projektantowi lub projektantowi sprawdzającemu, jeżeli jest wymagany, uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności potwier­dzoną za zgodność z oryginałem przez sporządzającego projekt.

kopię zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7, aktualnego na dzień:

opracowania projektu – w przypadku projektanta,

sprawdzenia projektu – w przypadku projektanta sprawdzającego;

o świadczenie projektanta o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepi­sami i zasadami wiedzy technicznej ze wskazaniem aktualnej podstawy prawnej;

 

Oświadczenie projektanta oraz kopie decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych oraz zaś­wiadczeń zostały dołączone do projektu zagospodarowania terenu. Nie załączono oświadczeń do projektu architektoniczno-budowlanego oraz sporządzono z podaniem nieaktualnej podstawy prawnej. Zaświadczenia powinny być aktualne na dzień sporzą­dzania projektu i korekt w projekcie budowlanym;

 

na stronie tytułowej części projektu określonej jako: Opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty należy wskazać prawidłową część projektu budowalnego tj. Załączniki projektu budowlanego;

 

dołączyć do załaczników projektu budowlanego wszystkie brakujące dokumenty, m.in.: • protokół z narady koordynacyjnej wydany przez właściwe miejscowo organy wraz załą­cznikami graficznymi; • informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b ustawy Prawo budowlane, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 4 lit. c rozporządzenia – załączono do projektu architektoniczno-budowlanego; • ostateczną decyzję zwalniającą z zakazu wynikających z art. 232 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz.U.2021.2233 ze zm.) z dnia 29.12.20221 r. znak: KR.3.3.614.1.2021.MG przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Kierownika Nadzoru Wodnego w Muszynie, z dowodem poświadczającym jej ostateczność • postanowienia właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej o udzieleniu zgody na odstępstwo – w przypadku odstępstw od przepisów techniczno-budow­lanych.

 

Informuje się, że wszystkie załączone do projektu uzgodnienia winny być kompletne i posiadać swoje załączniki graficzne, a decyzje winny posiadać dowody poświadcza­jące ich ostateczność;

 

część opisową i rysunkową projektu architektoniczno-budowlanego doprowadzić do spój­ności z projektem zagospodarowania terenu i częścią rysunkową projektu architekto­niczno-budowlanego;

 

usunąć z opracowania projektu budowlanego kartę tytułową;

 

skorygować spis zawartości projektu, z uwzględnieniem dokonanych korekt dla każdego elementu projektu budowlanego zastosować oddzielną numerację stron (osobna numeracja stron dla projektu zagospodarowania działki lub terenu, osobna numeracja stron dla projektu architektoniczno-budowlanego itd.); projekt zagospodarowania działki lub terenu, projekt architektoniczno-budowlany sporządzić w sposób zgodny z § 4-12 rozpo­rządzenia; oprawić do formatu A4 elementy projektu budowlanego, zgodnie z § 2a i § 5 rozporządzenia;

 

do wniosku o pozwolenie na budowę dołączyć, zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt 10 ustawy Prawo budowlane, oświadczenie projektanta dotyczącego możliwości podłączenia projektowa­nego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej, zgodnie z warunkami określo­nymi w art. 7b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2021.716 t.j.), złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz.U.2019.1950 i 2128).

Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: „Jestem świadomy(-ma) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

 

Inwestor został poinformowany, iż po bezskutecznym upływie określonego terminu zostanie wydana decyzja o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę.

Na wyżej wymienione postanowienie nie służy zażalenie.

 

Informuje się, że zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy (legitymujący się pełnomo­cnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administra­cyjnego, które podlega opłacie skarbowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumen­tacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia w Wydziale Infrastruktury Mało­polskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój nr 61 (telefon kontaktowy nr 12 39 21 639), w dniach i godzi­nach pracy Urzędu: poniedziałek w godz. 9.00 – 17.00, wtorek – piątek w godz. 7.30 – 15.30.

 

 

Zgodnie z art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego informuje się, iż w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić tutejszy organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, a w razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

 

W przypadku dalszej korespondencji proszę powołać się na znak sprawy: WI-II.7840.14.2.2022.EJ.

 

 

 

Pouczenie:

 

Zgodnie z art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego informuje się, że w toku postę­powania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadamiać organ administracji publicznej o każdej zmianie adresu. W razie zaniechania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Dz.U.2021.1836 t.j.), do postępo­wania w sprawie pozwolenia na budowę inwestycji w zakresie terminalu stosuje się odpowiednio, między innymi przepis art. 8 ust. 1 i 1a, który zobowiązuje wojewodę do zawiadamia o wszczęciu postępowania w zakresie terminalu:

wnioskodawcę, wysyłając zawiadomienie na adres wskazany we wniosku;

właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, przy czym zawia­domienia wysyła się na adres określony w katastrze nieruchomości ze skutkiem doręczenia;

pozostałe strony, w drodze obwieszczenia w urzędzie wojewódzkim i urzędach gmin właściwych ze względu na lokalizację inwestycji w zakresie terminalu, w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie podmiotowej urzędu wojewódzkiego, a także w prasie o zasięgu ogólnopolskim; w obwieszczeniu zamieszcza się oznaczenia nieruchomości objętych wnioskiem według katastru nieruchomości oraz numery ksiąg wieczystych, które zgodnie z danymi zawartymi w ich dziale pierwszym są prowadzone dla tych nieruchomości, a także informację o miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy;

właściwe miejscowo organy w sprawach, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, przy czym wójt (burmistrz, prezydent miasta) niezwłocznie ogłasza o wszczęciu postępowania w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie podmiotowej urzędu gminy.

 

Do postępowania w sprawie pozwolenia na budowę inwestycji w zakresie terminalu lub pozwolenia na rozbiórkę tej inwestycji przepisy art. 8 ust. 3 і 3a, ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu, stosuje się odpowiednio, zatem w przypadku, gdy po doręczeniu niniejszego zawiadomienia nastąpi zbycie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości objętej wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie terminalu lub przeniesienie wskutek innego zdarzenia prawnego własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości objętej wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu – nabywca i zbywca, są obowiązani do zgłoszenia właściwemu wojewodzie danych nowego właściciela lub użytkownika wieczystego.

 

Zgodnie z art. 12 ust. 1a ww. ustawy w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji w zakresie terminalu lub braku w katastrze nieruchomości danych pozwalających na ustalenie danych osobowych, w szczególności adresu zamieszkania, właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, zawiadomienie właściciela lub użytkownika wieczystego o wszczę­­ciu postępowania o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji w zakresie terminalu następuje w drodze obwieszczenia. Przez nieuregulowany stan prawny należy rozumieć także sytuację, kiedy dotych­czasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nierucho­mości nie żyje, a spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku.

 

Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za do­konane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

Obwieszczenie podlega publikacji:

 

na tablicach ogłoszeń Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, na stronie internetowej urzędu wojewódzkiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (art. 8 ust. 1 pkt 3 ustawy o inwes­tycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świno­ujściu);  

 

na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu gminy właściwej ze względu na lokalizację inwestycji w zakresie terminalu (art. 8 ust. 1 pkt 3 i 4 ww. ustawy);

 

w prasie o zasięgu ogólnopolskim (art. 8 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy).