Przejdź do stopki

Konsultacje ws. Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Krynicy-Zdroju

Konsultacje ws. Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Krynicy-Zdroju

Treść

W dniu 8 listopada br. w Urzędzie Miejskim w Krynicy-Zdroju odbyło się spotkanie przedstawicieli samorządu z lokalnymi organizacjami pozarządowymi ws. powołania gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Celem spotkania było przedyskutowanie projektu trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Krynicy-Zdroju. Przedstawiciele organizacji nie zgłosili zastrzeżeń ani zmian do zaproponowanego projektu.

Rada działalności pożytku publicznego to grono doradcze, którego rolą jest konsultowanie i opiniowanie dokumentów dla potrzeb organu jednostki administracyjnej, przy której działa. Rada działająca na terenie gminy powoływana jest przez burmistrza na wspólny wniosek co najmniej 5 organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, działających na terenie gminy.

Tryb powoływania członków rady oraz zasady jej działania określa rada miejska. Oznacza to, że w związku z zamiarem powołania rady pożytku publicznego rada gminy podejmuje odrębną uchwałę. Przedstawiciele organizacji pozarządowych muszą stanowić co najmniej połowę składu rady działalności pożytku publicznego, a minimalny skład tego ciała doradczego to 8 osób: 2 przedstawicieli organu stanowiącego, 2 przedstawicieli organu wykonawczego, 4 przedstawicieli organizacji pozarządowych. Kadencja rady trwa 3 lata.

Do zadań gminnej rady działalności pożytku publicznego należy w szczególności:

  • opiniowanie projektów strategii gminy,
  • opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfer pożytku publicznego, w tym programów współpracy,
  • wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji,
  • udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów pomiędzy organizacjami
    a administracją publiczną,
  • wyrażanie opinii w sprawie zlecania zadań publicznych, w tym zlecania ich organizacjom.

Obecnie trwają konsultacje projektu uchwały, której celem jest określenie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Krynicy-Zdroju. Konsultacje potrwają do 5 grudnia br. i obejmują podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające na terenie Gminy Krynicy-Zdroju.

Projekt uchwały w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Krynicy-Zdroju jest dostępny na stronie internetowej Gminy www.krynica-zdroj.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Opinie należy zgłaszać na piśmie do Burmistrza Krynicy-Zdroju z podaniem nazwy organizacji i adresu. Opinie należy składać bezpośrednio w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju, pok. nr 15 lub przesłać drogą pocztową na adres Urząd Miejski w Krynicy-Zdroju,ul. Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój z dopiskiem „Konsultacje ws. RDPP”.
Nieprzedstawienie opinii we wskazanym terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

Informacja o wynikach konsultacji zostanie opublikowana w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty zakończenia konsultacji poprzez umieszczenie na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Ogłoszenie o konsultacjach

Projekt uchwały

Tryb powołania

Załączniki